کیا صنعت درب کرکره جک پارکینگ اتوماتیک دوربین مداربسته

درب های شیشه ای اتوماتیک - کرکره های اتوماتیک - جک درب پارکینگی - دوربین های مدار بسته

کیا صنعت درب کرکره جک پارکینگ اتوماتیک دوربین مداربسته

درب های شیشه ای اتوماتیک - کرکره های اتوماتیک - جک درب پارکینگی - دوربین های مدار بسته

سرگذشتی بر درب برقی

تاریخچه درب اتوماتیک از آمریکا تا ایران

تاریخچه درب اتوماتیک از آمریکا تا ایران


زمان های قدیم درب به تخته های چوبی و فلزی مستطیل شکلی گفته میشد که به اندازه قامت انسان که در بازه دیوار ساختمان تعبیه میشد تا رفت و آمد به درون و بیرون ساختمان از طریق آن میسر میشد و واژه ی درب یک واژه عربی و به معنای دروازه است که به اشتباه وارد زبان ما شده است.
پس از گذشت سالها در دهه ی ۱۹۷۰ میلادی نسل درب های اتوماتیک توسط یک دانش آموز اهل اوهایو آمریکا ابداع و اجرا شد و توانست در مدت کوتاهی با آگهی دادن و تبلیغات در یک روزنامه محلی ۱۳ دستگاه از تولید خود را بفروش برساند و این موضوع آغاز کار اولین شرکت ها را در زمینه درب اتوماتیک بود که با در نظر گرفتن نیاز مشتریان به صورت سفارشی شکل می گرفت و این موضوع مستلزم این بود که راحتی و امنیت را برای مشتریان به ارمغان آورد و این احساس نیاز در مشتریان باعث شد که در صدد رفع این نیاز خود بر آید.
با گسترش جوامع شهری و عوامل تکنولوژی بحث امنیت و آسایش ساختمان ها ، فروشگاه ها ، مرکز اداری و تجاری ، بیمارستان ها ، بانک ها وسعت بیشتری پیدا کرد.
درب ها به طور کلی به سه دسته کلی تقسیم می شوند :
۱. درب های هیدرولیکی : سر منشا این ایده ، تبدیل انرژی بخار ، خواص هوا و گاز به انرژی حرکتی بود که تقریبا ۲۰۰۰۰ سال پیش توسط هرون فیزیکدان و ریاضیدان بزرگ یونانی در اسکندریه مطرح شد ، درب های  هیدرولیکی اگر با برق کار کند درصد نفوذپذیری را برای کسانیکه ریموت کنترل ندارند به صفر می رساند زیرا کسانیکه به سیستم درب های انوماتیک آشنا باشد می تواند به تابلو فرمان برسد و درب را باز کند و این موضوع به هیچ عنوان امنیت را تامین نمیکند و این درب ها قبل از سال ۱۳۸۷ به طور کلی برچیده شد.
۲. درب های پنوماتیک : کارکرد این سیستم به صورت وزش باد و کمپرسور است که فشار باد پیستون های جک ها را به حرکت در میاورد و این جکها باعث باز و بسته شدن درب می شود و از دلایل موفقیت این  سیستم میتوان به نبودن رقبا و واردات محدود و قیمت گذاری مناسب اشاره کرد و از علت های بر کناری این سیستم میتوان به حجیم بودن و پر سر و صدا بودن کمپرسور باد و احتیج به سرویس های ماهانه و بازرسی مکرر و از لحاظ ایمنی بسیار ضعیف بود و از طریق یک فلاشر دستگاه که در بیرون نصب میشد میتوانستند درب را باز کنند و این موضوع به این خاطر بود که این دستگاه دارای تابلو فرمان با استاندارد مشخص و معقولی نبودو این درب ها مانند درب های پنوماتیک تا قبل از سال ۱۳۸۷ به طور کلی بر چیده شد.
۳. درب برقی : گسترش درب های اتوماتیک و سنسوری و متقاعد کردن عموم به این سیستم ها را در ایران مدیون سیستم های الکترومکانیک هستیم که نه با فشار باد و نه روغن کار میکند و تقسیم بندی این درب ها عبارتند از :
درب های کشویی ، درب های تلسکوپی ، درب های قوس ، درب های لولایی ، درب های گردان ، درب های مثلثی و درب اتوماتیک شیشه ای می باشد که بصورت صنعتی وارد بازار شدند.
موتور این درب ها کوچک و در داخل جک کار شده و نیرو را به گیربکس انتقال داده و با افزایش قدرت مادون جک را به گردش در میاورد و در نهایت جک با قدرت معقول و استاندارد به عقب و جلو به حرکت در میاید.
بسیاری بر این عقیده بودند که درب های اتوماتیک امنیت پایین تری نسبت به درب های عادی و غیر اتوماتیک دارند در حالیکه این چنین نیست و اگر درب اتوماتیک بر اساس استانداردها نصب شود بیشترین امنیت و رفاه را به همراه دارد و برای بیشتر شدن این امنیت میتوان از دستگاه های کنترل تردد و قفل های الکترومکانیکال و نصب دزدگیر و دوربین کمک گرفت.
امروزه شرکت های متعددی در عرصه درب اتوماتیک فعالیت دارند که که تمامی تلاش شرکت ما همینطور که از نامش پیداست به معنای یاری رسان با کیفیت مطلوب و خدمت رسانی به روز و متفاوت به مشتریان و  مصرف کنندگان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد